måndag 12 november 2007

Måndagspanik

Allt sjunger på sista versen
När jag ritar stora svarta ögon hör jag orden komma ur din mun som gråt
Uttryckslösheten har också ett uttryck i sitt stumma ansikte
Jag lånar gärna ut alla mina sminkprylar
Lägg en festmakeup i det intetsägande ansiktet
Spela skivan från början så kan du få döva öron att dansa på borden
Repa med stilettklackarna
Utforska skårorna med tungan
Kanske finner du något du aldrig fann hos
dina älskare
Din oskuld
Slät och glatt som glasbordet innan det bestegs
SE! Någon bjuder på teqila
Drick lite
Du har väl läst den senaste tidningen
" ÄT DIG SMAL"
Fråga fyllot på hörnet så säger han:
"SUP DIG NYKTER"
Det är sanningarna som ljuger tungan svart
Alla barndommens mardrömmar flyter upp till ytan
Du och jag ville alltid simma på botten
Vi sjöng vad snäckorna brusade i våra öron
Nu berusar vi oss åter för att höra bruset

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur många kan ja göra upprörda? läste komentarerna på ditt förra inlägg är hela världen emot en för att man e lite kåt och galen? Jag diggar dig va fan de vet du ju. Trodde du diggade mig med men kanske bara e sånt du säger till varje grabb du träffar. Puss en besviken PP

Anonym sa...

Saknar ditt huvud mot mitt bröst vill ja att du ska veta med de passade så bra där och nu när de blir höst behöver ja din hand mer än nånsin den kan ju sudda ut alla mina ärr vid bara en berörelse Du har ju mitt nummer Kram

Elin Bergholm sa...

Visst, jag skulle säkert uppskatta ett bröst att luta mig mot den här kalla jävliga hösten. Men jag får hoppas att jag aldrig sjunker så lågt att jag lutar mig mot dig igen.
Jag har inte kvar ditt nummer, och vill inte ha det heller.
Nu tycker jag att du slutar kommentera och fokuserar på något annat.
Det var allt jag hade att säga dig.
Hoppas du lyckas här i livet Jonas.
Hej