lördag 24 november 2007

Dumheten firar triumfer

Arjana och jag pratar. Hon äter samtidigt på ett äpple.

- Elin, om jag sväljer en kärna vad händer då?
- Jo, kärnan kommer slå rot och så kommer det växa ett litet träd i din magsäck.
- Vaaaaaaaaaa?! gud va otäckt, jag kommer aldrig mer våga äta äpplen.

Vi är på en fest där det är en man i 50-års åldern som är för oss helt okänd. Tanja börjar prata lite med honom.

- Vill du ha en drink?
- Nej, jag ska inte dricka sprit. Jag mördade en person när jag drack sprit när jag var yngre.
- Jaha, men du kan ta en öl istället.

Jag och Tanja sitter i bilen på väg till Hultsfred.

- Elin, vem vill du ska komma på festivalen?
- Jag vet inte, Håkan kanske.
- Jag vill nog att Bob Marley eller Björn Afzelius ska komma. De är bra.
- Ja, det skulle ju vara kul om de kom eftersom de är döda.
- Näääääe de är de ju inte alls. Va dum du är, jag lyssnade ju på dem igår.

Tanja och jag på lektion.
- Vem ska du ha projektarbete om?
- Jag ska ha om Dag Hammarskjöld.
- Det var han som grundade Ikea va?


Jag älskar dig Tanja.
Som sagt så firar verkligen dumheten triumfer ibland, men du har ett hjärta större än hela Jönköping (:

Inga kommentarer: