tisdag 27 november 2007

Hej då fritid

Mitt liv framöver kommer vara plugga plugga och mera plugga. Har redan mycket att göra, men idag så valde jag till tre kurser till.
Känns rätt så hopplöst att titta på min kursplan nu. Var ska jag hitta all tid?
Men jag resonerar så här, vill man komma någonstans måste man också ta sig ditt på något vis.
Det här är mitt sätt. Jag vill härifrån så fort som möjligt efter det att jag har gjort klart gymnasiet.
Mina helger ett tag framåt kommer förmodligen vara dödligt trista med småföretagande och religonskunskap, men jag kommer förmodligen få igen det.
Så, förlåt alla mina vänner om jag kommer isolera mig ett tag nu. Jag älskar er och kommer att spendera varje ledig stund med er!
Annars känns det bra just nu. Det är mycket i skolan, men det går bra. Mina vänner är underbara.
Jag har även slutat röka, vilket jag är mäkta stolt över. Nu kan jag till och med se mina vänner röka utan att vilja ta ett tjuvbloss. Vissa stunder har jag gråtit och proppat i mig julskum för att stilla abstinensen, men det är slut med det nu.
Jag har lämnat min kära vän Malboro Light, som jag har delat många år med. Jag tror dock vi kommer ses igen, när dennes kompanjon herr alkohol är i farten.
Jag har hittat en pojke som jag tror det finns en riktigt bra chans med, om jag bara tar den.
Jag har bestämt mig för att den andra kärleken kan vara minst lika bra som den första, eller jag inbillar mig det iallafall. I det här fallet kan den nog vara tusen gånger bättre och leder förmodligen också till något bättre.
Mitt förra inlägg var ett av de tillfällen då jag inte borde skriva. De tillfällena är oftast när det är sent på kvällen, jag lyssnar på musik som väcker minnen och tittar lätt bakåt istället för framåt.
Det är snart jul och man myser runt med sockor och gosiga tröjor och dricker massa te.
På söndag är det julskyltning, det är ju hur mysigt som helst.
Nästa torsdag är det Lasse.
Det är helt enkelt väldigt bra att vara Elin Bergholm just nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Duktig du är! Nu luktar du inte rök när man pussas utan jordgubbe! hehe