onsdag 31 oktober 2007

Jag stod i dörren och sa " är det här allt du blir så dör jag"

Jag blir så arg på dig. Du trillar dit gång på gång. Du förnekar dig själv och gråter. Han är inte värd dig, han är inte värd någon. Jag vill bara skaka dig och få in det i ditt huvud. Du är värd så mycket mer än bara nätter fulla av lögner.

Jag förstår mig inte på alla dessa tjejer som förnekar sig själva. Hur fan kan en kille vara värd detta? Ja, jag har också varit kär. Jag hade nog kunnat ge upp det mesta för honom, men aldrig min värdighet och självkänsla, den ska man inte ge upp för någon kille. Jag blir bara arg när jag ser hur ni förnedrar er själva. Du ber om ursäkt när det är han som är otrogen. Du står där som om det var ditt fel. När försvann du? Vid vilket tillfälle tog han det sista som var du?

Jag kan inte tvinga dig att gå, och inte tänker jag göra det heller. Jag hoppas dock att du ser vad du håller på med. Ryck upp dig för fan! Visst kommer du sakna honom, men du kommer sakna honom rakryggad.
Du är min syster, och du är värd så mycket mer. Du är värd det bästa någon kan få. Du slösar bort det här på ett svin som inte ens är värd marken du går på.
Jag förstår inte när det gick så snett.
När gav du upp din chans om att bli lycklig?
Jag kommer sträcka ut min hand till dig. Tar du den så ska jag göra allt för att hjälpa och stötta dig.
Kom, ta min hand så går vi vidare..

Inga kommentarer: