söndag 21 oktober 2007

Något som slog mig inne i dimmorna

Idag funderar jag över han den snälla killen. Alla känner vi honom. Han finns i allas närhet, men vi kanske aldrig tänker så mycket på honom. Nu tar jag det ur en tjejs synvinkel, eller rättare sagt ur min synvinkel. Igår när jag satt på en fest såg jag de snälla killarna helt plötsligt. Tjejerna i våran umgängeskrets skulle aldrig ägna dem en tanke, inte jag heller.
När vi gråter över alla killar som är dumma huvudet, då är det mot deras axel vi gråter. När vi ska gå och kissa på festen och berätta om alla godingar, då är det de två vi drar med oss. När vi blir för fulla och känslosamma är det de två som får sitta och lyssna på skiten. När någon ska följa oss hem när det är mörkt efter vi festat klart, är de de två, men det skulle aldrig komma för oss att bjuda med dem in. För de är ju sååå snälla. Vi pratar hela tiden om hur kul det skulle vara om de skulle träffa någon, för de förtjänar de ju verkligen. Sen beklagar vi oss över att alla killar är svin, och så har vi Mr. Nice Guy framför oss. Det skulle aldrig komma för oss att faktiskt ge dem en chans, fast de har varit kära i varenda tjej. Istället så ligger vi och snorar i deras knä och förbannar alla dessa mansgrisar.
Vad tjänar det längre till att vara en snäll kille?
Alla vet det, snälla killar blir utan. Vi tjejer verkar istället föredra svinen, ju större svin du är, desto bättre. Jag vill ge en eloge till alla er snälla killar som står ut med oss, speciellt till er två. Vad ger vi för indikationer till killar? Hey, svik mig gärna. Va gärna otrogen, ju mer desto bättre.
Snälla killar kanske snart är ett utrotat fenomen.

Det här snurrar i min stackars bakfulla hjärna den här söndagskvällen. Nu ska jag återvända till min slitna historiabok och tvinga in ännu några årtal och kungar.

Till er två och alla andra snälla killar. Hade jag fått stå ut med snoriga brudar och tjejsnack och aldrig fått ligga, hade jag nog kastat in handduken. Jag hade blivit ett svin. Men ni är kvar, och ni är så bra. Så jag säger som vanligt, ni förtjänar det bästa och det kommer ni att få.
Tack.

1 kommentar:

CalleMannen sa...

Stå på er, snälla killar! Det kommer en dag då vet vänder. Då ni inser vilka förlorare de tuffa killarna är och hur mycket mer ni själva har att erbjuda. Förhoppningsvis kvinnan i ditt liv också.