onsdag 17 oktober 2007

Allt från svin till Lisa Ekdahl..

Nu har jag skaffat mig en blogg, nu är jag som alla andra. Mitt första inlägg tänker jag tillägna att vara förbannad. Tråkigt kan tyckas, men nödvändigt. Igår kom domen mot stureplansprofilerna. Jag tycker det var fantastiskt att svinen får vad de tål, och trodde att varje människa med ett friskt tänkande höll med mig. Är ledig idag så surfade runt och läste på lite bloggar, brukar läsa en blogg som en kille från stureplan skriver. Han hade självklart tagit upp det här, han var lite skeptisk men tyckte dock det var rätt. Det som jag förvånades av var när jag gick in på hans kommentarer på inlägget, där har säkert 10-15 tjejer i åldern skrivit att den de här killarna är världens sötaste killar och att tjejen är en slampa. En tjej skriver " Vad förväntar hon sig när hon följer med två killar hem från krogen? Att de ska dricka saft och kolla på film? ". Nej, det tror jag inte hon gjorde, när man följer med någon hem från krogen så är det ju allt som oftast för att ha någon form av sexuell kontakt. Det är vi nog med på allihop, men vad jag inte tror att man förväntar sig, särskilt inte utav två killar man känner är att få en fjärrkontroll uppkörd i röven, att spottas på, bli kallad hora och bli våldtagen. Den här idioten till tjej som skrev det här kan inte haft alla fåren hemma, hon har nog följt med en kille hem som de flesta av oss och jag tror inte att hon har förväntat sig det där med fjärrkontrollen.

Att folk kan skriva sånt här skrämmer mig, när försvann människors medmänsklighet? Vad är man för person om man kan trycka upp en fjärrkontroll i röven på en gråtande tjej och kalla henne "vår lilla gänghora"? Det som skrämmer mig ännu mer är att jag förmodligen dagligen passerar människor som är kapabla till detta. Minst en gång i veckan sitter jag nog jämte en människa på bussen som skulle vara kapabel till att mörda eller våldta en annan människa. Jag finner inte ord.

Jag hoppas att den här tjejen som föll offer för stureplansprofilerna någon gång kommer att kunna lita på män igen och att hon kommer fortsätta vara stark. Att cirkulera på stureplan just nu bland alla hatiska brats är inget som jag ens önskar min värsta fiende.
Angående stureplansprofilerna har jag inget mer att säga än att jag hoppas att internerna trycker upp något i röven på dem, att de blir internernas "små gänghoror". Sen får vi hoppas att mammas och pappas feta plånböcker inte kan rädda de små ynkliga pojkarna, för enligt mig ska de sitta av de här fyra åren och jag hoppas verkligen att det ska svida.

Förutom allt detta elände vill jag ge Lisa Ekdahl en eloge, hennes "Ljug för mig älskling" har räddat min vecka.

Inga kommentarer: