söndag 28 oktober 2007

Jag har aldrig sett nån så uppsnärjd i det blå

Livet förändras var jag än går, och det kommer kanske inte alltid vara vi två.
Bara så länge det finns stjärnor över oss, och bara så länge våra hjärtan klarar av att slå.
Den här flickan har aldrig riktigt sett någon i ögonen och jag förstår om du skulle träffa nån bättre sen. Men månen är död när jag tänker på det, och himlen är gjord av sten.

Så många broar jag bränt. Ingen tog mig riktigt över, nej.
Nej, jag går inte isär när jag går med dig..

Jag vet ett berg ditt vi brukade gå. Det är så vackert där, nästan som en tavla. Nästan som en tavla över rätt och fel. För man ser gårdakvarnar, men man ser skiten med..

Jag har inga starka armar att bära dig på. Jag är inte mycket, inte mycket att titta på.
Men du kommer aldrig behöva ljuga igen, och du kommer aldrig behöva se mig ligga död på vägen.

Så många vänner jag känt, ingen som jag riktigt behövde, nej.
Jag har aldrig varit normal, bara när jag går med dig.
Så många broar jag bränt..
Jag går inte isär när jag går med dig.. dig, dig, dig.

- Håkans "Gårdakvarnar och skit"

Jag vet inte hur jag ska säga det bättre, Huck min kära vän. Den här låten ger jag till dig. Den är din. Undra hur många gånger jag har sjungit den för dig på diverse Håkan spelningar.
Du sätter höstsolen i eld min kära vän, och jag älskar dig som tjackpundarn älskar sin barndom.

Du är det finaste jag vet när allt annat här är falskt och fel, och utan dig hade jag gått ner mig för länge sen i den här stans tragik.

Tack älskade du.

Idag hyllar jag inte bara Huck, utan grattar även min kära bror Johannes som har fått ett nytt jobb. Du rockar brorsan (:

Nu ska jag återgå till raggsockor, te och massor av bra filmer. Det är höst, jag har funnit mig i det, och kommit fram till att jag faktiskt gillar det. Har även kommit in i en Lasse-period, och längtar galet mycket till konserten, hoppas på att han kommer vara lika bra och underbar som alltid.

Simma lugnt

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja drömde om dig i natt, du hade ditt lilla röda raffset och jag knullade skiten ur dig som ja vet att du gillar efter de sa du att du älskade mej. de va gött och de kan inte huckan ge dej. puss P

Anonym sa...

glömde säga att du gjorde de där med dina höfter som ja blir helt galen av fan va skön du e