torsdag 20 mars 2008

Jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig


Jönköping, vår stad.
Älskar jag eller hatar jag den?
Vi får väl se.

Saker jag älskar i Jönköping.


1. Hv71. Att vi har Sverigest bästa hockeylag är det ingen tvekan om.

2. Piren på sommaren när vättern ligger spegelblank och ögonen är blanka eller röda av en helt annan orsak.

3. Bernards i city. Funkar i alla lägen, speciellt mörka höstkvällar.Att man sen allt som oftast har Stefan Liv i ögonvrån gör inte det hela sämre.

4. Cigarren. Jag skulle kunna gå på varje gata med förbundna ögon. Där har en av de bästa tiderna i mitt liv utspelat sig. Där gömmer varje gata minnen, men du är inte längre kvar.

5. Friaredalen. Att sitta en varm sommardag med en malboro light i mungipan och känna hur solen bränner i nacken. Att kolla på fotboll och amerikansk fotboll.

6. Torpa, älskade gamla Torpa.

7. Minnen, alla minnen som den här staden har gett mig. Det som har gjort mig till den jag är idag.


Saker jag hatar i Jönköping

1. Tristessen som river i mig, jag är gjord för något mycket större.

2. Att alla godingar flyttar till en annan stad.

3. Alla jävla minnen.

4. Blåsten. Fan vad det blåser i den här jävla stan. Glöm allt vad frisyr heter när du går över hamnkanalen.

5. Vintern i den här staden är dödare än vad en gaygala skulle vara i Norrahammar.
( HÄR VILLE TYDLIGEN INTE MIN BLOGG GÅ MED PÅ ETT MELLANRUM)
Jag drar slutsatsen att det är bitter hatkärlek i mitt bröst när det gäller Jönköping.
Jag älskar den i smyg, men hatar den bittert när någon hör.
Jag skulle försvara den i alla lägen, inga Stockholms fjollor här inte.
Godingarna kommer faktiskt tillbaka till sommaren och jag har nästan aldrig någon frisyr ändå.
Vintern och minnena får jag väl lära mig att leva med.
Tristessen kommer jag att bota så fort jag lämnar skolan.

1 kommentar:

Anonym sa...

för jönköping är underbart och vi ska kämpa för en seger, när våren kommer med tobbe pohl i farten är det bra, när stan slutar blåsa är det bättre, när man kan sitta vid rocksjön och titta på lasse när han spelar golffrispeeeeee eller vafan det är och äta jordgubbar är det bäst...när guldet är hemma i en stad med döglada människor kan det inte bli bättre....dream!"!!111!!!oneone1!"1!!!