tisdag 29 januari 2008

Största skvallret i stan

" Satt uppe hos Daniel en sen kväll efter en gråmulen dag. Ganska längesen. Jag frågade hur man vet att det är värt att satsa på kärleken.
- Vad gör det värt? Lyssna på den här, känns det så här så är det värt.
Så känner ni igen er i den här låten så är det värt att köra vidare "

- Håkan Hellström om låten " Jag vill ha allting "

Jag tror jag ska kasta mig igenom ditt fönster
rusa rakt in i ditt liv
Du har lämnat mig på den jävligaste av platser
och jag vill ha dig

På teven säger dom att kärlek finns runt omkring oss
och att astronauterna kan känna den långt bort
Men kärlek har svikit mig allt får många gånger
och jag vill ha dig

Jag tror jag måste lämna allt bakom mig igen
och jag tror vi måste starta om på nytt
Du har lämnat mig på den jävligaste av platser
och jag vill ha dig
och jag vill ha dig
och jag vill ha dig
och jag vill ha dig
och jag vill ha dig
och jag vill ha dig


Det kanske inte känns så här rakt av, men jag förstår vad du menar Gilbert. Jag förstår så väl vad du menar. Jag tror jag måste starta om på nytt och lämna alla minnen kvar på Öster med honom som vi inte nämner.
Jag vill ha dig och om det känns så här är det värt att köra vidare enligt Håkan.
Jag litar på Håkan.
Jag har skickat många kärleksbrev alldeles försent.
Det ska inte bli så den här gången.
Jag lämnar gamla drömmar nu, och det gör inte ont om du är i närheten.

Inga kommentarer: