onsdag 9 januari 2008

Är jag hjärtlös och förfallen?

Hur ska jag gå hem när allt är såhär?
Jag vet att du kommer att se på mig sådär
Och säga " Vad har du gjort ikväll? Och vad har du bestämt?"
" Du sa att du behövde tid, och du hade tid"

- Lars Winnerbäck

Du säger att du väntar på mig
Jag undrar vad det är som du väntar på
Du säger att du inte vill vara ett tidsfördriv för mig
Jag undrar om du någonsin kan bli något annat,
om jag vill och vågar att du blir något annat
Du säger att jag är svår
Jag vet att jag förvarnade dig
Du säger att du vill lära dig hur jag fungerar och vem jag är
Jag undrar om du verkligen vill veta men berättar för dig när du sover
Du undrar om jag är med någon annan
Jag låtsats inte höra
Du beklagar dig för mina vänner
Jag låtsats att jag inte vet
Du undrar om jag kommer att stanna
Jag säger att jag måste gå hem

Du säger att du vill ha svar nu
Jag som trodde att du skulle vänta

1 kommentar:

Anonym sa...

dumpa tönten