måndag 21 januari 2008

Minnen av aprilhimlen


Du var full och jag var full

i aprilsolen

du är den sortens pojke jag gillar

för du är tom och jag är tom


Och du sa:

egentligen är du inte kär i mig

och egentligen är det okej med mig

för jag blir aldrig kär i nån

sånt där är slöseri med tid..

men då slösar vi bort våra liv

( och jag tänker alltid på dig i april)


Ge mig en kyss innan du går

att bygga en dröm på

en kyss innan du går

en kyss att bygga en dröm på


och jag var ingen

du var aprilhilmen

som jag minns den..

och som jag minns dig..


vad jag hoppas att du, kan se mig nu

vad jag hoppas att du, hör mig nu..


Håkan Hellström


För den 12:e april kommer vi att blicka upp mot en aprilhimmel i en stad som har feber. Vi kommer att ha rytmen i våra hjärtan och kärlek i våra öron.
Vi kommer ha den bästa tiden i våra liv.
För han var väl kärleken, och du och jag var väl i mitten av en hurricane.
Malin och Huck, det gör inte ont så länge ni är där med mig.

Inga kommentarer: