söndag 15 februari 2009

Finns det inga kvoter för idioter

Åh Jönköping, vad var vi någonsin för dig? Åh Jönköping, vi kan väl vara vi med varandra efter allt? Vi bodde i en by långt utanför stan. Cyklade i motvind till stan varje dag.
Åh Jönköping, jag saknar vad vi var.
Vi sålde vår själ för en tjugo spänn och du köpte tillbaka den.
Åh Jönköping, jag hatar hur dom pratar om oss.
På Liljeholmen i ett kollektiv börjar och slutar allt
En av oss försvann, kom tillbaks till oss, vi vet att du kan
Vi saknar dig varje konsert
Åh Jönköping vad var vi någonsin för dig?
Rocken spelar ingen roll längre, att ge upp är vackert och tufft
Du säger att du är konstig och knäpp, men alla är konstiga. Alla är galna.
Du och Vaggeryd gör er bättre i backspegeln.

Om du är bränd och rädd, lägg av med det
Jag har vart kär, men där jag är finns inget hjärta att ge bort
Jag vet jag har mig själv o skylla. Har vetat det varenda fylla.
Varje gång jag skakat hem o längtat efter dig igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh min skatt, jag saknar dig varje natt!
Din J