söndag 5 oktober 2008

Människor med brister eller omoraliska svin?

Counting all the assholes in the room
Well I'm definitely not alone, well I'm not alone
You're a liar, you're a cheater, you're a fool
Well that's just like me, and I know you too
Mr. Perfect don't exist my little friend
And I tell you that again, I tell i do it again
Counting all the assholes in the room
Well I'm definitely not alone, well I'm not alone

Look deep into yourself before you blame others
for betrayal.
I promise, so easy to say, so easy to failed,
and you do it again

Volbeat - Still Counting

Hörde de här raderna på en efterfest för någon vecka sedan. Jag tog dem till mig och började faktiskt att räkna alla svin som satt i rummet, såg alla de jag älskade och alla deras misstag.
Kommer inte ihåg vad jag drog för slutsats, men jag vet att jag defentivit inte är ensam om att göra fel.
Jag såg så tydligt en av mina bästa vänner som alltid super sig för full och alltid hamnar i fyllecell och bråkar med sin flickvän. Jag såg en av mina andra vänner som gjort slut med sin pojkvän för utelivet och frestelserna hon möter där. Jag såg en pappa som hade dåligt samvete för att inte var hemma med sin son, men som ändå hällde upp ännu en grogg.
Jag vet inte vad jag vill komma fram till, vad jag vill försvara mig för.
Jag avslutar där.

1 kommentar:

Anonym sa...

Känn dig utmanad :-)